سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

استکهلم: در شرایطی که اغلب کشور‌ها در تلاشند تا زوج‌های جوان را به ازدواج تشویق کنند

 مقامات استکهلم در سوئد اعلام کرده‌اند که فقط یک مجلس عروسی در ماه برای شهروندانی که از کشور‌های دیگر به سوئد مهاجرت کرده‌اند، برگزار می‌شود.

به گفته مقامات، یکی از دلایل تصویب این قانون نارضایتی شهروندان سوئدی از سر و صدای زیادی است که در جریان مراسم عروسی مهاجران به راه می‌افتد. از سوی دیگر یکی از جوانان مهاجر به خبرنگاران گفت که شهرداری از رزرو سالن ویژه مراسم عروسی برای او و همسرش خودداری کرده، زیرا معتقد است آنها کیک عروسی را به جای خوردن روی زمین می‌ریزند.

فریب دادن با پای سیب

مادرید: مردی 36 ساله که با چرب زبانی چک تقلبی را نقد کرده بود، برای تشکر از کارمند بانک به او یک پای سیب خوشمزه داد. این مرد در ساعات نخست صبح، به بانک مراجعه کرد و با ارائه یک برگ چک تقلبی به کارمند بانک از او خواست چک را نقد کند. این مرد برای اینکه تمرکز تحویلدار را به هم بزند، مدعی شد در دبیرستان با او همکلاس بوده و خاطرات خوشی از دوران تحصیل با او داشته است.

به این ترتیب او بدون کوچک‌ترین دردسری 2 میلیون دلار از بانک دریافت کرد. این مرد که تصور نمی‌کرد هیچ‌گاه بتواند به این آسانی از بانک سرقت کند تحت تاثیر قرار گرفت و برای تشکر از کارمند بانک از شیرینی فروشی که در آن نزدیکی بود پای سیب خرید. اما هنگامی که قصد داشت پای سیب را به مامور بانک بدهد، او متوجه حقه این مرد شد و با به صدا درآوردن آژیر بانک به دستگیری این سارق کمک کرد.

محاکمه به خاطر شکلات

سیدنی: هرچند خوردن یک شکلات 70 سنتی نمی‌تواند به اندازه‌ای مهم باشد که برایش دادگاه تشکیل شود اما قاضی دادگاه برای این موضوع وقت گذاشت تا درس عبرتی به نوجوان 12ساله بدهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نوجوان 12ساله‌ای با وجود اینکه می‌دانست دوستش از فروشگاه نزدیک مدرسه شکلات سرقت کرده، در جرم او شریک شده است. به گفته این پسربچه، هنگامی که دوستش شکلات را به او تعارف کرد بدون اینکه به دزدی بودن آن فکر کند آن‌را خورد.

اما در همین حین صاحب فروشگاه که از سرقت با خبر شده بود آنها را دستگیر کرد و تحویل پلیس داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود اینکه قاضی می‌توانست از جرم آنها صرف‌نظر کند اما تصمیم گرفت این نوجوانان را مجازات کند تا درس عبرتی برای آنان باشد. مجازات آنها هم 30 ساعت کار اجباری در موسسه‌های خدماتی است.

عشق واقعی به یادگیری

شیکاگو: علاقه واقعی یک جوان 24 ساله موجب شده است که او برای شرکت در کلاس آموزشی مورد علاقه‌اش هفته‌ای 30ساعت رانندگی کند. این کلاس در شهر دیگری تشکیل می‌شود و او هر پنجشنبه برای اینکه خودش را به این کلاس برساند 15ساعت در مسیر رفت و 15ساعت در مسیر برگشت رانندگی می‌کند.

او به خبرنگاران گفت که از کودکی به کار کمدی و طنز علاقه داشته است اما هیچ‌گاه زمینه فعالیت برای او فراهم نشده بود. اما چندی پیش با خبر شد که یک کلاس آموزشی با حضور  استادی ماهر، در یک شهر دیگر برگزار می‌شود و از همان زمان برای شرکت در این کلاس تصمیم‌ جدی گرفت.

به گفته وی، امکان تغییر مکان زندگی‌‌اش به دلیل شرایط کاری وجود ندارد و از سوی دیگر این کلاس فقط در همان شهر برگزار می‌شود. نکته جالب اینکه این جوان برای شرکت در این کلاس علاوه بر شهریه، 150 دلار هم برای پر کردن باک بنزین در رفت و برگشت می‌پردازد.

کد خبر 95505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز